Blog

Forum przedsiębiorczości – Krzeszowice 24.10.2021 – Podsumowanie

W dniu 24.10.2021 firma Nova Praxis miała przyjemność uczestniczyć w Forum Przedsiębiorczości, które odbywało się w Sali Herbowej Urzędu Miejskiego w Krzeszowicach.

W trakcie przygotowanej na tą okoliczność prelekcji przedstawiciele Nova Praxis szczegółowo opowiadali o projekcie Sukcesji. Wystąpienie prowadzone przez Konrada Bajora oraz Pawła Gawrona poświęcone było następującej tematyce:

  1. Przedstawienie głównych celów projektu Sukcesja
  2. Omówienie przypadków przeprowadzonej sukcesji
  3. Szczegółowe wskazanie kluczowych założeń projektu
  4. Nakreślenie przebiegu projektu

Poniżej załączamy link do relacji z wydarzenia przygotowanej przez Urząd Miejski w Krzeszowicach .

http://www.gminakrzeszowice.pl/aktualnosci/index/Forum-Przedsiebiorczosci-24-listopada-2021/idn:2804

Jeżeli masz pytania, nurtują Cię zagadnienia dotyczące sukcesji, zapraszamy do kontaktu poprzez poniższy formularz lub bezpośrednio na adres e-mail: sukcesja@novapraxis.pl


    Prelegenci Nova Praxis uczestniczący w wydarzeniu

     KBA Konrad Bajor Prezes Zarządu i współwłaściciel spółki Nova Praxis. Absolwent studiów MBA Executive Krakowskiej Szkoły Biznesu, absolwent studiów Zarządzanie i Marketing UEK. Ponad 15 lat doświadczenie w zarządzaniu, ekspert wspierający firmy w ich rozwoju oraz zarządzaniu finansami i strategią rozwoju. Specjalizuje się w projektach mających na celu: analizę i optymalizację procesów, opracowanie strategii produktowej, wartościowanie stanowisk pracy, wdrożenie zmian w organizacji, wsparcie firm w planowaniu i wdrożeniu zmian organizacyjnych.
    PGA Paweł Gawron Konsultant, doradca i analityk procesów. Ekspert od doskonalenia organizacji. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuje się w projektach mających na celu efektywną realizację projektów, analizę procesów biznesowych, analizę organizacji w modelu SWOT oraz Business Canvas Model czy prowadzenie szkoleń i warsztatów. Posiada certyfikaty: Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakością EN ISO 9001:2000 (DEKRA-ITS), PRINCE2 Foundation, Microsoft Certified Product Specialist (MCP), IBM Certified Specialist – Advisor for e-business, IBM Certified Instructor.

    II Wirtualna Konferencja Firm Rodzinnych 03.02.2022

    Według danych resortu rozwoju w Polsce mamy ponad 800 tys. firm rodzinnych, które w 2019 roku wygenerowały ponad 300 mld zł przychodu. W ciągu najbliższych pięciu lat w ręce kolejnej generacji przejdzie ok. 57 proc. firm rodzinnych, ale tylko nieco ponad 8 proc. następców deklaruje chęć ich poprowadzenia. 

    Firma Nova Praxis jest realizatorem programu „Sukcesja w firmach rodzinnych — wsparcie przejścia  między generacjami” w ramach funduszy unijnych z programu POWER 2.21. Program tej jest adresowany dla firm rodzinnych z sektora MŚP z województw: łódzkie, śląskie, opolskie i innych (jeżeli takie będą chętne).

    Nadrzędnym celem tego projektu jest wsparcie firm w zachowaniu ciągłości działalności przedsiębiorstwa oraz zaplanowanie procesu sukcesji od bieżącego momentu do dnia, w którym w firmie odpowiedzialność za jej funkcjonowanie zostanie przejęta przez młodsze pokolenie.

    Chcąc Państwu przybliżyć ramy programu, realizujemy webinar poświęcony zagadnieniom prawnym, finansowym i organizacyjnym. W nim opowiemy o procesie sukcesji i aspektach przekazania wiedzy, władzy i własności biznesu.

    II Wirtualna Konferencja Firm Rodzinnych miała miejsce 03.02.2022.


    Prezentacje z konferencji

    Poniżej załączamy prezentacje przedstawiane w trakcie konferencji:

    Aspekty prawne – przekształcenie jdg w spzoo

    Polski Ład – wybór formy prowadzenia działalności

    Przebieg projektu i wybrane case study

    Agenda

    Poniżej prezentujemy szczegółową agendę konferencji:

    10:00 – 10:15 – Wprowadzenie (Paweł Gawron)
    10:15 – 10:45 – Polski Ład – wybór formy prowadzenia działalności  przez firmy rodzinne (Konrad Bajor)
    10:45 – 11:00 – Gość: IREX-Gaz – Co daje projekt dotyczący strategii sukcesji
    11:00 – 11:30 – Aspekty prawne – Przekształcenie JDG w sp. z o.o. (Robert Sajnacki)
    11:30 – 11:45 – Gość: Karbowniczek – Przekształcenie w praktyce
    11:45 – 12:15 – Przebieg projektu i wybrane case study (Paweł Gawron)
    12:15 – 12:30 – Pytania i odpowiedzi
    12:30  – Podsumowanie konferencji (Konrad Bajor)


    Prelegenci konferencji

     KBA Konrad Bajor Prezes Zarządu i współwłaściciel spółki Nova Praxis. Absolwent studiów MBA Executive Krakowskiej Szkoły Biznesu, absolwent studiów Zarządzanie i Marketing UEK. Ponad 15 lat doświadczenie w zarządzaniu, ekspert wspierający firmy w ich rozwoju oraz zarządzaniu finansami i strategią rozwoju. Specjalizuje się w projektach mających na celu: analizę i optymalizację procesów, opracowanie strategii produktowej, wartościowanie stanowisk pracy, wdrożenie zmian w organizacji, wsparcie firm w planowaniu i wdrożeniu zmian organizacyjnych.
    PGA Paweł Gawron Konsultant, doradca i analityk procesów. Ekspert od doskonalenia organizacji. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuje się w zadaniach mających na celu efektywną realizację projektów, analizę procesów biznesowych, analizę organizacji w modelu SWOT oraz Business Model Canvas czy prowadzenie szkoleń i warsztatów. Posiada certyfikaty: Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakością EN ISO 9001:2000 (DEKRA-ITS), PRINCE2 Foundation, Microsoft Certified Product Specialist (MCP), IBM Certified Specialist – Advisor for e-business, IBM Certified Instructor.
      Robert Sajnacki Radca prawny. Negocjator. Ukończył aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Absolwent studiów II stopnia Zarządzanie strategiczne na Akademii Leona Koźmińskiego. Ukończył Intensive Erasmus Course w Universita della Tuscia. Finalista Turnieju Negocjacyjnego 2020 przy Krajowej Izbie Radców Prawnych. Ekspert w zakresie prawa przedsiębiorców w szczególności M&A, kontraktów, prawa pracy, własności intelektualnej oraz ochrony danych osobowych. Swoje doświadczenie budował w polskich firmach FMCG oraz skandynawskich notowanych na giełdzie w Oslo.

    Goście konferencji

    ______________
      Irex-Gaz – firma istnieje na rynku od 1991 roku i ma siedzibę w Chorzowie. Jest firmą rodzinną zbudowaną przez pana Ireneusza Paruzela. Początkowo pod nazwą GAZBUD zajmowała się budową instalacji przemysłowych i gazociągów. W 1994 roku została przekształcona w IREX-GAZ s.c., a podstawową działalnością spółki była sprzedaż i montaż punktów redukcyjno – pomiarowych gazu. Rok później spółka rozpoczęła produkcję stacji gazowych I i II stopnia redukcji, która do dziś jest główną gałęzią działalności firmy. Obecnie firma, jako spółka z o.o., realizuje budowy instalacji, przyłączy i sieci gazowych, a także poszerzyła działalność o obsługę stacji gazowych oraz serwis systemów detekcji gazu.

    Nowy Ład – zmiany formy podatkowej już od 1.01.2022

    Od 1 stycznia 2022 r. wchodzą nowe przepisy podatkowe, które w dużej mierze uderzą w firmy rodzinne prowadzone jako jednoosobowe działalności. Niestety dla firm rodzinnych, które do tej pory właściciel rozliczał się dość popularnym wśród przedsiębiorców podatkiem liniowym, oznacza skokowo wzrost podatku o 9% i to już od 1 zł dochodu.

    Nowe przepisy są bardzo zawiłe, tak więc nie istnieje jedna sprawdzona reguła co się opłaca a co nie dla firm. Wybór odpowiedniej formy szczegółowej analizy każdego przypadku. To w czym możemy pomóc firmom to różne formy przekształcenia prowadzonego biznesu, w tym:

    • przekształcenie JDG w sp. z o.o.
    • przeniesienie zorganizowanej części przedsiębiorstwa do nowej spółki
    • ustalenie zasad rozliczenia JDG ze sp. z o.o. poprzez ustalenie cen transferowych
    • ustalenie kiedy opłaca się wykorzystać tzw. CIT Estoński
    • przekształcenie sp. z o.o. w sp.k.

    Projekt „Sukcesja w firmach rodzinnych – wsparcie przejścia między generacjami” pozwala sfinansować działania prawnika oraz działania ekspertów ds. organizacji i finansów w celu przeprowadzenia procesu przekształcenia JDG w dogodną formę prawną aby uniknąć dodatkowego podatku.

    Wiele firm rodzinnych wciąż funkcjonuje jako jednoosobowa działalność co jest niebezpieczne już choćby z powodu odpowiedzialności prowadzonej działalności ( w przypadku JDG właściciel odpowiada swoim majątkiem bez ograniczeń), równocześnie prowadzenie JDG na podatku liniowym zupełnie przestaje być opłacalne jeżeli zysk roczny przekracza 250 tyś. zł. Trzeba pamiętać, że to nie musi być duża kwota, jeżeli z tego zysku finansowany jest zakup materiałów czy produktów oraz bieżące inwestycje. To dla firmy posiadającej 10-15 pracowników jest wręcz bardzo mało. Zatem dla takich podmiotów pozostanie na podatku liniowym oznacza dodatkowy podatek na poziomie 12 tys. zł, nawet jeżeli przyjmiemy że składka zdrowotna będzie wynosić nie 9% a 4,9%.

    Zapoznaj się z projektem „Sukcesja w firmach rodzinnych – wsparcie przejścia między generacjami” i przekształć swoją firmę rodzinną w sp. z o.o. jeszcze w 2021r.

    VIII Polski Kongres Przedsiębiorczości 5-7.10.2021

    05-07 października Kraków 2021

    VIII Polski Kongres Przedsiębiorczości to największe mobilne wydarzenie gospodarcze w Polsce. Tegoroczna odsłona odbędzie się w dniach 5-7 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków. 

    Idea Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości powstała w 2013 roku, w Katowicach. Od tamtego czasu wydarzenie to na stałe wpisało się w kalendarz spotkań osób decyzyjnych ze świata nauki, biznesu, samorządu, parlamentarzystów oraz reprezentantów administracji rządowej. Kongres to platforma wymiany eksperckiej wiedzy i ogromnego doświadczenia polskich przedsiębiorców, naukowców oraz polityków tj. prezesów spółek, dyrektorów instytucji, rektorów uczelni, samorządowców oraz ekspertów ds. prawa i gospodarki.

    W bieżącej edycji Kongresu firma Nova Praxis jest partnerem tytularnym. W ramach kongresu będziemy chcieli przekazać informacje o realizowanym projekcie Sukcesja w firmach rodzinnych – wsparcie przejścia między generacjami, przedstawić nasze spojrzenie na rozwój przedsiębiorczości w regionie a ponadto wziąć udział w kilku panelach tematycznych kongresu.

    Program kongresu oraz więcej informacji o uczestnikach i towarzyszących wydarzeniach znajduje się na stronie: https://polskikongres.pl/


    Między digitalizacją a robotyzacją na przykładzie firm
    rodzinnych MŚP

    Agenda panelu prowadzonego przez Nova Praxis

    • Znaczenie innowacji produktowych i procesowych w rozwoju firm rodzinnych
    • Zmiany organizacyjne i zmiany produktowe w firmach rodzinnych
    • Digitalizacja – szansa czy przeszkoda – znaczenie oporu przed zmianą w firmach z dużym stażem
    • RPA – czy pandemia przybliżyła nas do rozwiązań typu RPA – czyli gdzie i jak można użyć robotów w biurze?
    • Nowoczesne i zwinne rozwiązania biznesowe dla firm MŚP


    Prelegenci z strony Nova Praxis

    KBA Konrad Bajor Prezes Zarządu i współwłaściciel spółki Nova Praxis. Absolwent studiów MBA Executive Krakowskiej Szkoły Biznesu, absolwent studiów Zarządzanie i Marketing UEK. Ponad 15 lat doświadczenie w zarządzaniu, ekspert wspierający firmy w ich rozwoju oraz zarządzaniu finansami i strategią rozwoju. Specjalizuje się w projektach mających na celu: analizę i optymalizację procesów, opracowanie strategii produktowej, wartościowanie stanowisk pracy, wdrożenie zmian w organizacji, wsparcie firm w planowaniu i wdrożeniu zmian organizacyjnych.
    PGA Paweł Gawron Konsultant, doradca i analityk procesów. Ekspert od doskonalenia organizacji. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuje się w projektach mających na celu efektywną realizację projektów, analizę procesów biznesowych, analizę organizacji w modelu SWOT oraz Business Canvas Model czy prowadzenie szkoleń i warsztatów. Posiada certyfikaty: Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakością EN ISO 9001:2000 (DEKRA-ITS), PRINCE2 Foundation, Microsoft Certified Product Specialist (MCP), IBM Certified Specialist – Advisor for e-business, IBM Certified Instructor.

    Nasi Goście konferencji

      Piekarnia Grzybki – nowoczesna piekarnia i cukiernia działająca w Warszawie. Firma rodzinna z tradycjami od 1927 roku.
     

    Ferrbud – przedsiębiorstwo powstałe w 1992 roku w Rzeszowie. Podstawowym profilem działalności firmy jest zaopatrzenie inwestorów, wykonawców i klientów indywidualnych w zakresie dostaw materiałów do budowy sieci kanalizacyjnych, wodociągowych i gazowych.

      GEO-BUD – specjalistyczna firmą świadczącą kompleksowe usługi w zakresie budowy, modernizacji i remontów obiektów inżynieryjnych towarzyszących inwestycjom z obszaru infrastruktury kolejowej i drogowej. Firma rodzinna z tradycjami od 1995 roku.

    I Wirtualna Konferencja Firm Rodzinnych 26.05.2021 – Podsumowanie

    Firma Nova Praxis jest realizatorem programu „Sukcesja w firmach rodzinnych — wsparcie przejścia  między generacjami” w ramach funduszy unijnych z programu POWER 2.21. Program ten jest adresowany dla firm rodzinnych z sektora MŚP, gdzie siedziba firmy jest w jednym województw: łódzkie, śląskie, opolskie i innych (jeżeli firma wyrazi chęć współpracy).

    Nadrzędnym celem tego projektu jest wsparcie firm w zachowaniu ciągłości działalności przedsiębiorstwa oraz zaplanowanie procesu sukcesji od bieżącego momentu do dnia, w którym w firmie odpowiedzialność za jej funkcjonowanie zostanie przejęta przez młodsze pokolenie.

    Chcąc Państwu przybliżyć ramy programu, w dniu 26.05.2021r. zrealizowaliśmy I Wirtualną Konferencję Firm Rodzinnych poświęconą zagadnieniom prawnym, finansowym i organizacyjnym, na które napotkaliśmy w trakcie realizacji naszych projektów sukcesyjnych.

    Szczególną uwagę poświęciliśmy zagadnieniu przekształcenia jednoosobowych działalności w spółkę prawa handlowego, co stanowi ostatnio gorący temat z uwagi na planowane zmiany w opodatkowaniu jednoosobowych działalności. Omawialiśmy również typowe bariery jakie firmy rodzinne napotykają w procesie sukcesji oraz wskazaliśmy jaką strategię finansową firmy rodzinne mogą obrać, aby zapewnić jej stabilny wzrost przy równoczesnym zapewnieniu jej bezpieczeństwa. Przybliżyliśmy również dla jakich firm rodzinnych może być przeznaczona ulga B+R, co może firma zyskać za pomocą tej ulgi oraz czy i kiedy warto ją zastosować.

    Na konferencji gościliśmy przedstawicieli dwóch firm, które są w trakcie realizacji strategii sukcesji w ramach programu „Sukcesja w firmach rodzinnych — wsparcie przejścia  między generacjami”:

    • firma Hugo Trans z Głogówka
    • firma FERRBUD Sp. z o.o. z Rzeszowa

    Obejrzyj skrót z naszej konferencji

    Jeżeli masz pytania, nurtują Cię zagadnienia, które nie były poruszane na konferencji, zapraszamy do kontaktu poprzez poniższy formularz lub bezpośrednio na adres e-mail: sukcesja@novapraxis.pl


      Prelegenci konferencji

       KBA Konrad Bajor Prezes Zarządu i współwłaściciel spółki Nova Praxis. Absolwent studiów MBA Executive Krakowskiej Szkoły Biznesu, absolwent studiów Zarządzanie i Marketing UEK. Ponad 15 lat doświadczenie w zarządzaniu, ekspert wspierający firmy w ich rozwoju oraz zarządzaniu finansami i strategią rozwoju. Specjalizuje się w projektach mających na celu: analizę i optymalizację procesów, opracowanie strategii produktowej, wartościowanie stanowisk pracy, wdrożenie zmian w organizacji, wsparcie firm w planowaniu i wdrożeniu zmian organizacyjnych.
      PGA Paweł Gawron Konsultant, doradca i analityk procesów. Ekspert od doskonalenia organizacji. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuje się w projektach mających na celu efektywną realizację projektów, analizę procesów biznesowych, analizę organizacji w modelu SWOT oraz Business Canvas Model czy prowadzenie szkoleń i warsztatów. Posiada certyfikaty: Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakością EN ISO 9001:2000 (DEKRA-ITS), PRINCE2 Foundation, Microsoft Certified Product Specialist (MCP), IBM Certified Specialist – Advisor for e-business, IBM Certified Instructor.
        Robert Sajnacki Radca prawny. Negocjator. Ukończył aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Absolwent studiów II stopnia Zarządzanie strategiczne na Akademii Leona Koźmińskiego. Ukończył Intensive Erasmus Course w Universita della Tuscia. Finalista Turnieju Negocjacyjnego 2020 przy Krajowej Izbie Radców Prawnych. Ekspert w zakresie prawa przedsiębiorców w szczególności M&A, kontraktów, prawa pracy, własności intelektualnej oraz ochrony danych osobowych. Swoje doświadczenie budował w polskich firmach FMCG oraz skandynawskich notowanych na giełdzie w Oslo.

      Goście konferencji

      ______________
        Ferrbud – przedsiębiorstwo powstałe w 1992 roku w Rzeszowie. Podstawowym profilem działalności firmy jest zaopatrzenie inwestorów, wykonawców i klientów indywidualnych w zakresie dostaw materiałów do budowy sieci kanalizacyjnych, wodociągowych i gazowych w nowoczesne systemy rurowe znanych producentów.
        PUH HUGO-TRANS Hubert Gnilka – firma transportowa z Głogówka. Firma powstała w 2006 roku, jej tradycje sięgają lat 90 ubiegłego wieku. Obecnie zajmuje się spedycją i transportem towarów. To firma rodzinna, gdzie rozwój przedsiębiorstwa właśnie przechodzi z ojca na syna.

      I Wirtualna Konferencja Firm Rodzinnych 26.05.2021

      Według danych resortu rozwoju w Polsce mamy ponad 800 tys. firm rodzinnych, które w 2019 roku wygenerowały ponad 300 mld zł przychodu. W ciągu najbliższych pięciu lat w ręce kolejnej generacji przejdzie ok. 57 proc. firm rodzinnych, ale tylko nieco ponad 8 proc. następców deklaruje chęć ich poprowadzenia. 

      Firma Nova Praxis jest realizatorem programu „Sukcesja w firmach rodzinnych — wsparcie przejścia  między generacjami” w ramach funduszy unijnych z programu POWER 2.21. Program tej jest adresowany dla firm rodzinnych z sektora MŚP z województw: łódzkie, śląskie, opolskie i innych (jeżeli takie będą chętne).

      Nadrzędnym celem tego projektu jest wsparcie firm w zachowaniu ciągłości działalności przedsiębiorstwa oraz zaplanowanie procesu sukcesji od bieżącego momentu do dnia, w którym w firmie odpowiedzialność za jej funkcjonowanie zostanie przejęta przez młodsze pokolenie.

      Chcąc Państwu przybliżyć ramy programu, realizujemy webinar poświęcony zagadnieniom prawnym, finansowym i organizacyjnym. W nim opowiemy o procesie sukcesji i aspektach przekazania wiedzy, władzy i własności biznesu.

      Wydarzenie odbyło się online 26 maja 2021 roku.


      Konferencja została podzielona na 4 sesje merytoryczne, które trwały po około 90 minut, w tym przewidziane jest 15 minut na wypowiedzi naszych klientów, o tym jak postrzegają proces sukcesji. 


      Agenda

      9:00 – Start konferencji i wprowadzenie

      9:20 – 10:55 Sesja 1: Zagadnienia organizacyjne związane z przeprowadzeniem sukcesji 

      • Bariery pokoleniowe, organizacje i prawne związane z przeprowadzeniem sukcesji
      • Kiedy rozpocząć proces sukcesji?
      • Możliwe scenariusze sukcesji

      Prowadzący: Paweł Gawron

      Gość sesji: Firma TeamSoft Sp. z o.o. M. Maciaszek (Prezes Zarządu – Nestor)

      11:00 – 12:00 Sesja 2: Aspekty prawne związane z sukcesją

      • Omówienie typowych problemów prawnych związanych z sukcesją
      • Omówienie aspektu przekształcenia jednoosobowej działalności w spółkę z o.o.
      • Umowa spółki – co może zawierać pod kątem procesu sukcesji

      Prowadzący: Robert Sajnacki

      Gość sesji: Firma HugoTrans – p. A. Gnilka (Sukcesor)

      12:00 – 12:30 Sesja 2: Aspekty prawne – organizacja spółki z o.o.

      • Organizacja spółki z o.o.

      Prowadzący: Konrad Bajor

      12:30 – 13:00 Przerwa lunchowa

      13:00 – 14:25 Sesja 3: Aspekty finansowe

      • Omówienie typowych problemów z jakimi spotykamy się w firmach rodzinnych MŚP w obszarze zarządzania finansami
      • Omówienie podstawowych wskaźników finansowych, które pozwalają ocenić kondycję finansową spółek
      • Polityka kredytowa firm rodzinnych
      • Ulga B+R jako narzędzie do optymalizacji wyniku EBIT

      Prowadzący: Konrad Bajor

      Gość sesji: FERRBUD Sp. z o.o. – p. S. Czechowski (Wiceprezes Zarządu – Sukcesor)

      14:30 – 15:00 Sesja 4: Ramy projektu „Sukcesja w firmach rodzinnych — wsparcie przejścia  między generacjami”

      • Omówienie poziomu wsparcia ze środków UE w ramach projektu „Sukcesja w firmach rodzinnych — wsparcie przejścia  między generacjami”
      • Kluczowe warunki otrzymania dofinansowania
      • Wymagane dokumenty

      Prowadzący: Paweł Gawron, Konrad Bajor

      15:00 – 15:30 Sesja Q&A oraz podsumowanie webinaru


      Prelegenci konferencji

       KBA Konrad Bajor Prezes Zarządu i współwłaściciel spółki Nova Praxis. Absolwent studiów MBA Executive Krakowskiej Szkoły Biznesu, absolwent studiów Zarządzanie i Marketing UEK. Ponad 15 lat doświadczenie w zarządzaniu, ekspert wspierający firmy w ich rozwoju oraz zarządzaniu finansami i strategią rozwoju. Specjalizuje się w projektach mających na celu: analizę i optymalizację procesów, opracowanie strategii produktowej, wartościowanie stanowisk pracy, wdrożenie zmian w organizacji, wsparcie firm w planowaniu i wdrożeniu zmian organizacyjnych.
      PGA Paweł Gawron Konsultant, doradca i analityk procesów. Ekspert od doskonalenia organizacji. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuje się w projektach mających na celu efektywną realizację projektów, analizę procesów biznesowych, analizę organizacji w modelu SWOT oraz Business Canvas Model czy prowadzenie szkoleń i warsztatów. Posiada certyfikaty: Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakością EN ISO 9001:2000 (DEKRA-ITS), PRINCE2 Foundation, Microsoft Certified Product Specialist (MCP), IBM Certified Specialist – Advisor for e-business, IBM Certified Instructor.
        Robert Sajnacki Radca prawny. Negocjator. Ukończył aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Absolwent studiów II stopnia Zarządzanie strategiczne na Akademii Leona Koźmińskiego. Ukończył Intensive Erasmus Course w Universita della Tuscia. Finalista Turnieju Negocjacyjnego 2020 przy Krajowej Izbie Radców Prawnych. Ekspert w zakresie prawa przedsiębiorców w szczególności M&A, kontraktów, prawa pracy, własności intelektualnej oraz ochrony danych osobowych. Swoje doświadczenie budował w polskich firmach FMCG oraz skandynawskich notowanych na giełdzie w Oslo.

      Goście konferencji

      ______________
        Teamsoft – dostawca rozwiązań informatycznych działający na rynku od 2004. To firma rodzinna, z właścicielem posiadającym doświadczenie w branży IT od lat 90 tych, obecnie specjalizująca się we wprowadzaniu nowych, innowacyjnych rozwiązań informatycznych.
        Ferrbud – przedsiębiorstwo powstałe w 1992 roku w Rzeszowie. Podstawowym profilem działalności firmy jest zaopatrzenie inwestorów, wykonawców i klientów indywidualnych w zakresie dostaw materiałów do budowy sieci kanalizacyjnych, wodociągowych i gazowych w nowoczesne systemy rurowe znanych producentów.
        PUH HUGO-TRANS Hubert Gnilka – firma transportowa z Głogówka. Firma powstała w 2006 roku, jej tradycje sięgają lat 90 ubiegłego wieku. Obecnie zajmuje się spedycją i transportem towarów. To firma rodzinna, gdzie rozwój przedsiębiorstwa właśnie przechodzi z ojca na syna.